mr. BUBU

mr. BUBU
~~~~~~~~ mista BUBU ~~~~~~~~

gracias =^0^=

demi masa........

Saturday, August 4, 2012

syukurlah, kau & aku...tapi, dia???

tajuk post yang mengelirukan???
juga menimbulkan syak??
aha!! suluhlah dicerminanmu..kau & aku pasti akan nampak..
tubuh itu lengkap dengan sepasang kaki, tangan, mata, telinga dan alis, ++  bibir yang menguntum, juga susuk hidung yang menyempurnakan..
alhamdulillah, kau & aku punya itu.... tapi dia???
alhamdulillah juga akan fungsi2nya pada kau & aku... tapi dia???


mungkin isi post ni x lah seberapa...
sekadar nak berkongsi sedikit rasa...


gara2 tragedi di hening pagi selepas sahur pagi td......


rutin biasa lepas sahur --->mama akan tutup ke semua lampu di dalam dan juga di luaq rumah...
hari dah nak cerah kan...membaziaq katanya..
tiba2, kedengaran bunyi tawa 2 beranak aku dan mama memecah sepi pagi
arghhh, aku x jumpak suis lampu untuk ke bilik air... teraba2 bak si buta mncari tongkatnya --->itu yang mama gelakkan dan diikuti aku yang mengakui terbuat lawak antarabangsa di pagi hari (aisyeymannn)
bayangkan...gaya aku meraba2 dinding tu dah macam spiderman yang memanjat dinding (hiperbs sunggohla ang ni..hekss)


tapi......
bagaimana kalau aku benar2 tanpanya???
tanpa fungsi2nya??
macam dia....


dan 2, 3 menjak ni jugalah hati aku sedikit terusik...
pastinya kerana Mr. Silent...
dia mungkin bisu dan pekak...
kerana hikmahnya


sebulan yang lalu...aku temankan ije ke sebuah klinik atas sebab sedikit masalah kesihatan..
kat situ jugak aku jumpak sepasang husband-wife yang bawak anak depa untuk check..
sangat sweet... even the husband is a mr.silent.. 
berkomunikasi menggunakan bahasa isyarat...
& that husband keep smile n smile...
sangat warm....
normal wife and son + mr.silent.... wut a happy family??
then, aku cakap kat ije, " ije, nakla kawen dengan orang bisu..sweet...sejuk ja hati tengok.." dia x mengata, x mengumpat, x dengaq benda2 yang x elok...i'll be happy ('',)


respons ije memang kejam...
kamu?? nak kawen ngan orang bisu???
geleng2...rasanya muka aku dipangkah penuh oleh ije...
errkkkk...


then, ije ajak aku berlakon...(berlakon pulak)...
"kita tengok....saya jadi orang bisu..kamu communicate dengan saya"
aku setuju..,


dialognya...
ije: %6*9(*0)))(&6
aku: bla3....dot com dot my.............
ije: %^*&8
aku: bla....bla...bla...blaa


x sampai beberapa minit, hahahhahaa!!!!
hampir pecah perut kami gelak...
aku-------> x boleh???


mgkin ini adalah senarai sebab musababnya--->
1. kurang penyabaq...
2. xtaw bahsa isyarat...
3. nak kan respons bila bebel (cam senah kampung)
4. sunyi----> hate....


hurmm..tapi, semua tu boleh diubahkan...('',) kalau itu takdirnya, jodohnya...urm...



dia...?? tanpa mata yang melihat kemaksiatan..
dia...?? tanpa telinga, pekak daripada umpatan celaan...
dia...?? tanpa bicara yg sia2...
dia...?? tanpa tangan yang membuat binasa
dia...?? tanpa kaki ke tempat2 larangan
dia...?? sangat istimewa.....

namun, kau & aku patut lebih bersyukur kerana cukup sifat...kau & aku mampu akan apa yang dia x mampu...


yang pasti, SEGALANYA MILIK TUHAN....


p/s: "dia" dan "MR. SILENT" (except "mr. silent" husband-wife) tidak ada kena mengena antara yang hidup dan juga yang telah meninggal dunia...sekiannn...





























No comments:

Post a Comment