mr. BUBU

mr. BUBU
~~~~~~~~ mista BUBU ~~~~~~~~

gracias =^0^=

demi masa........

Wednesday, August 3, 2011

Pro-MiSs BrEAker!!!

Assalammualaikum W.B.T....

"The best way to keep one's word is not to give it"  ~Napoleon Bonaparte

heyhyee suma...sedaq x sedaq, kita (doubleM-->MUSLIM n MALAYSIAN) dah 4 hari dalam bulan RAMADHAN.....haaa...posa dak ampa???bagi sesapa yang spesel dapat  gred A+B+C tu x pa2..please say--->NO FASTING! (diam2 sudahh...hihikk)..tapi kalau yang men aci posa olok2 + posa yakyok, p dapuq bukak peri-yok tu meme x buleh no...HARAM...pehe dop HARE...(alamatnya nak kena ketok ngan KELANTANI' n KELANTANIAH ni..adehhh)

wokey2 berbalik kat title post aku kali nie---> PRO-MISS BREAKER a.k.a Professional in Making Promises n Break Them merupakan sebuah company... erkk???? bukan company!bukan!bukan!tapi gelaran hebat yang dicipta oleh diri aku sendirik (bangga ni kalau masuk kamus)....

ooooo...untuk sapa??? the only answer is -->me...ha!ha! ingat aku nak mengata orang la tu....bulan posa ni x bek mengata orang...minus pahala sendiri pehtu pi plus n multiplykan pahala orang...huihh automatik bersedekah jariah (baguih gak lau dipikiaq2...tp, kalau dah sampai tinggai negative, convert plak jadi dosa, x pasai nya ehh..toi dak??)

wut???i'm a PRO-MISS BREAKER!!!.....sempena Ramadhan yang mulia nie, aku nak bermuhasabah diri la sikit...ni berkenaan ngan satu pe'el atau tabiat buruk aku yang pandai mengada2kan janji tapi x tunai2 ( macam lam rancangan teksi tunai tu...erk???) huhu..("menyesal ku akui"-menyanyi lagu sixth sense plop)..hurmm...bukan setakat satu, dua janji tapi lebey la daripada tu yang tak tertunai2 sampai lani sebab ada yang dah pas expired date....huwaaaa…. seyesly, suma ni sesungguhnya mendatangkan berjuta sesalan dalam hidup aku bila dipikiaqkan balik….huhu

sebab JANJI a.k.a PROMISE:-
  • aku hilang kawan...bukan sekadar kawan biasa tapi merupakan Best Friend aku satu ketika dulu...jika x kerana diri yang bersikap " jual ikan" + " show off" nak gitaw yang suma menda aku taw, aku x kan break promise aku ngan dia...suma ni jadi mungkin dah makan masa bertahun2 lamanya tp, aku susah nak lupa...oleh sebab diri aku yang jugak pengecut, dia mungkin masih x taw pasai hal ni, tapi aku sendiri yang ambik langkah bermillion tapak menjauhkan diri daripada dia atas rasa bersalah yang teramat n rasa malu nak berdepan ngan dia....huhu…akibatnya, I’m lost her…sadiss2x
  •  aku malu nak kontek family angkat aku lagi...huhu...teringat saat2 the making of janji itu...pada satu petang, sedang berushing2 untuk masuk next kuliah, kak ipaq aku call," assalammualaikum awatif, ni kak nor, adik rindu nak cakap.." call pun dipindahmilikkan kepada paiee, " hello, akak..buat ape?? akak sehat??"...aku pun jawab " akak ada kelas ni,akak sihat..suma kat sana sihat ka??"..paiee, “sehat”..maka termeterailah satu perjanjian k.ketil-kg.beletik selepas itu, “ urmm..akak ada kelas la, malam nanti akak tepon balik..kim salam suma…” paiee,” okey , kak”…pandai sangat dok berjanji...lupa pulak aku yang malam tu ada kelas arab…maka pada malam itu, pas kelas, oleh sebab takot menganggu lewat malam (baik punya excuse..), aku pown x jadi nak call n berniat untuk call pada keesokkan harinya…namunn….sampai lani x terkol2…dahhh dekat 4 bulan rasanya…hohooo
  • then, janji nak keluaq dengan si A dulu tapi p keluaq ngan si B…waaaa…BAD GIRL really….
  •  aku ibarat dugong yang terdampar di pantai tok bali akibat break promise dengan diri sendiri…janji nak study nursing balik time cuti…tapi, apa aku buat???janji nak buat duit (erk..buat???) ngan ghajinnya…kononnya nak simpan untuk wat master..tapi…tengok?? Sebulan setengah keja dah berenti…wat kuih juai pown half way cuz dah bulan posa…huhuk…janji lagi, nak belajaq bakery, x p2 pown…akhirnya hapak pown tadakkk…


so, nila dia PRO-MISS BREAKER yang aku nak crita…n yesss!! i’m a BAD GIRL….jadi pesanan aku untuk ampa suma, jangan tiru aksi n perangai huduh sebegini….kalau rasa mampu, berjanjilah, kalau x..x payah!!!...


Premis A: janji=hutang
Premis B: hutang dunia  kalau x bayaq berdosa/ hutang along x bayaq kena pancung
Konklusi: mungkir janji berdosa/ berjanji ngan along…….kawin???erk???tettttt……(memang kena pancung pasni…lawak manja ja nohh…hoho)

~the end~


    No comments:

    Post a Comment