mr. BUBU

mr. BUBU
~~~~~~~~ mista BUBU ~~~~~~~~

gracias =^0^=

demi masa........

Sunday, June 19, 2011

wooo...aku bangga!!!

Assalammualaikum W.B.T......

wooo aku bangga a.k.a "bangres" bak kata abang aku (ntah bahsa daripada cerok mana dia amik...hahaha)..????????...

------>bangga larr jadi anak cucu cicit jati kedah...haaaa...hahaha...

"awat ngan budak nie plak dah???demam ka...x pown bawu pas dapat mimpi buruk, mana taknya keja membuta ja sampai ke tengahari", seperti besa bisikan halus lagi mulus mengata aku la tuh....kyaaaa!!!

xtually ni suma gara2 pas tengok crita CUN semalam...haa..nak wat sedikit pembelajaran tentang penggunaan bahsa kedah @ utara ni,


  • semalam = malam kepada "semalam" bagi pengguna2 bahsa selen daripada bahasa kedah @ utara
  • kelmarin = "semalam"

maka, ini bermakna aku tengok CUN tue malam "semalam" hampa larr...hahaha...pening???x yah dok pening2 laaa...x masuk peksa pownn...hahaha...

best quote from CUN ----> "sapa kata sawah padi ngan klcc x leyh bersatu???"

ha...jawab maiii.....(nampak gayanya bleyla cari boipren sorang dr kl nun)...hahhahaa...

pasaipa bangga???sebab ramai artis femes lagi ames ramai asai sini ka??haishhhh...dak na...bukan sebab tuh..aku bangga jadi rakyat jelata kedah ni sebabbb x dak sebab yang membolehkan aku x bangga...hahaha...sabaq2 jangan la nak katok aku..hahaha...yalaaa...kalau aku jadi anak jati klate, aku akan bangga ngan klate...kecek klate sokmo la weyh..make budu...tp, oleh kerana aku anak jati kedah, aku cakapla loghat kedah...smpaila ke penulisan blog nie pown suma aku hantam dalam loghat kedah...biaq p la ampa paham ka x paham...yang penting aku suka..(walaupown x dak sapa pown baca sebenaqnya...wahaha..sadis :( )...

walaupown aku dah 2 taun dok kat kelantan, aku still macam ni..mcam mana??..ampa pikiaq la snirik...hahah...ramai yang dok tanya bila aku balik, awat x cakap kelantan???x blajaq ka bahsa orang sket2??muhong la kalau aku kata aku x pernah guna langsung bahsa len selen bahsa kedah tambah2 setelah bertapak di negeri orang nie....terkadang tu, terkecek la jugok, terkey-L la juge kan....hahahaha...hala..mana taknya...dapat rumate, ada orang perak, ada kl, ada klate...1 m'sia la katakan...

aku bertambah bangga (sampai kembang hidung2) cuz ramai orang cakap kat aku (orang luar negeri--kedah @ utara) depa suka dengaq orang utara cakap...sedap..pastu dok belajaq cakap jugak...tp, x kurang bek camtu (banyak kurang)..ada jugak yang kuang asam dok mempelece' loghat kami...haaa...sebagai contoh,dok gelak2 bila dengaq kami cakap,pastu dok ejek...hampesss...satu g, orang2 suka sangat dok mempelece' n mengutuk lagu negeri kedah..tawla lagu tu slow...ada yang cakap supa lagu sesuai untuk majlis pengebumian la..dok gelak2 time nyanyi lagu tuh..aku ingat lagi time aku kat matrik changlun dulu...tiap2 time perhimpunan time nyanyian lagu negeri, depa dok gelak2, mau ja aku debik muka sorang2...haishh..x bek wat keganasan noo..xpa..biaq pila kat depa..(beralah2...no peace no war = maksud???..hahahaha)

aku ingat lagi time memula masuk usm, ada kem pimpin siswa yang diwajibkan untuk suma 1st year usm..ada satu slot tu, depa suh wat forum..aku jadi la wakil group untuk berforum la kan...sakan bercakap kat ataih stage nun..x sedaq ghupanya aku dah menggunakan sepenuhnya bahsa kedah..walhal aku rasa aku dah kontrol banyak dah..rasa macam dah x bunyi kedah..tp, ghupanya2???....hahahha...tp, pas abeh ja forum tu, aku tetiba rasa cam jadi artis yang bawu pas tamat af...hahaha..femes semacam..pakat dok tegoq aku...pastu ada plak yang mai tanya aku, "asal kedah ke??"....hahaha..tudiaaa aih..besh gak rasa kan...teruja2...wahahaha

bagi aku, negeri kelahiran aku owez the best, biaqla sampai ke jepun korea holland london mana pown...sawah padi yang menghijau kuning...huihhh..CUN!!!...tenang dan tenteram...jauh dari kesibukan, sesak, jam sana sini...biaqla orang kata aku orang kampung pown...aku SUKA!!!!aku BANGGA!!!!

kawasan sawah padi dekat ngan umah aku...

CUN x???jangan jeles........

kampungku indah!!!!CUN!!!..wahahaha

pengangkutan utama untuk meninjau keindahan alam semesta petang2...('',)

KEDAH, there's owez be me......acehhhh

6 comments:

  1. cite CUN best kan...hehe
    kat kg akak pun ada sawah gak...=)

    ReplyDelete
  2. watib
    huhu aku pon pnah jadi cmtu.
    cakap sakan bukan main rasa macam dah control
    tapi lepas ada ramai org tegur. aku agak termalulah aku -___-
    rasanya memang tak leh control ckp kedah kalu tengah adrenalin rush. huhu

    ReplyDelete
  3. kak quzie: wah baguih2...suma kampung yang ada sawah padi suma terbek...hahahaha

    hanum:mesti!!!

    izzah:taw x pa...hahaha...adrenaline merosakkan break..wahahaha

    ReplyDelete
  4. amboih makin segak aih dia...huhu=)

    ReplyDelete
  5. haish..mana da.tengok tang mana yang segak tuh???sawah padi ya la koi segakk...hihi

    ReplyDelete