mr. BUBU

mr. BUBU
~~~~~~~~ mista BUBU ~~~~~~~~

gracias =^0^=

demi masa........

Wednesday, August 24, 2011

haRapAN kaD rAYaa.....

Assalammualaikum W.B.T....(jawabla penuh agar mendapat lebeh keberkatan('',))..

Dewasa kini, seiring dunia globalisasi berteknologi tinggi, kad raya tidak lagi menjadi pujaan ramai dalam menyuarakan isi hati mereka2 itu yang tersurat bersempena SYAWAL yang mulia...(haa...baek punya ayat karangan...sudah2...jangan mengeruhkan lagi keadaan..bek cheq straight to the point,)...baiklah, berikut adalah isi2 penting beserta sedikit contoh berkenaan tajuk yang diberi, harap maklum;

Harapan Kad Raya.....:

 Membodek:

Di dalam kotak pikiran seorang pengusaha kereta terkemuka, ~"untuk DATO' S, dua taun lepas aku antaq kad raya besa ( yang kosong, x dak bunyik, x dak pop-up segala) dia beli kat aku 2 BIJIK keta, taun lepas aku antaq kad raya yang ada pop-up plus bunyik2, dia beli kat aku 5 BIJIK keta, taun ni aku nak antaq kad raya yang ada pop-up+bunyik2+lampu raya lip-lap2+kuey raya...kompomla 10++ BIJIK keta dia beli..kaya aku pahni!!...wooohhh"

Curahan perasaan:

Di dalam hati ada taman seorang gugurl,~"Oh, Dollah!!(bukan nama sebenaq), semoga kad raya satu dalam sejuta  yang daku antaq kepada mu yang berada di sebelah dinding sana (jiran sebelah umah) mendapat perhatian mu...daku sebenaqnya dah lama menyimpan hati dan perasaan ku kepadamu sejak mendengar mu menjual pantun yang indah dengan adikmu sebagai pembelinya ( lawan men pantun2 ngan adik) di dalam rumah mu...moga kau dapat menangkap maksudku yang tersirat di sebalik kad raya yang berbentuk hati ni ya Dollah."

Menyejukkan hati:

Di dalam jiwa yang bergolak seorang mamat,~"dah 2 jam setengah aku lari daripada rumah...konon2 merajuk sebab mak lebey sayangkan SI AWANG BONCEH (sekoq kucing kacukan melayu-kadazandusun belaan ku) daripada aku....mana taknya, aku dia suh posa, SI AWANG BONCEH tu boleh plak x posa...siap eksyen makan depan aku lagi...adehhh...sejam lima minit lagi azan akan berkumandang menandakan akan bukaknya posa....dalam poket  ni ada 2 hinggit ja...pa aku nak makan bukak posa nanti???kalau balik, boleh gak makan ayam golek...huwaaaaa..sekbek kad raya ni harga dia singgit lima ja....sebagai langkah berjaga2 sebelum menapakkan kaki di halaman rumah, bek aku antaq kad raya ni dulu....moga2, mak dah sejuk hati ngan aku....AWANG BONCEH pun AWANG BONCEHLA..janji aku dapat makan ayam golek"

Reply me please......:

Di laman muka buku, ~" Kupu2 Terbang, Hujan Emas, Kueh Bahulu Separuh Bangkit, Batu Belah Batu Terlangkup n bla2 (tagged)....wehh, ampa2... aku dah antaq kad raya kat ampa suma....ehem2..x kan x paham2 kot...maila antaq kad kat aku sama....aku punya ada pop-up, yang ampa bagi la up sikit...at least ada lagu2 ka...haaa..."

Sekian saja kucoretan jiwa Cik Pooyuh kali ni....break semeta pas penat mengerjakan kuey raya..


sampai hangit kuey cheqq!!!!!!!!!


p/s: setiap bentuk rekaan cerita2 di atas hanyala rekaan Cik Pooyuh semata2 (nama pun rekaan cerita)...sekadar pengubat hati si gundah gulana...acehhhh....

Si penunggu setia: haishhh...mana kad raya cheq ni, MAK NAB????.....x sampai2 lagi...berjanggut dah tunggu nieee!!!!hurmmm......tapi,suspicious gak no...harapan yang mana bakal cheq terima?????tetttt....



~the end~

No comments:

Post a Comment